Euroship Klipper 2300

Een schip op maat, een bouwpakket, een casco, een technisch vaarklaar schip of een compleet sleutelklaar schip, afhankelijk van Uw wensen en Uw eigen mogelijkheden kan Euroship Services elke leveringsomvang aanbieden om samen met U het schip van Uw dromen te realiseren.

Heeft U speciale wensen dan nodigen wij U uit om de tekeningen van de website te printen en Uw eigen indeling en details in te schetsen. Denk na over de technische uitvoering en uw wensen hieromtrent en zet deze op papier. Na een perooonlijk gesprek kunnen wij aan de hand van Uw informatie een juiste offerte maken voor een snijpakket, een casco, een technisch vaarklaar schip of een compleet afgebouwd schip.

Euroship Klipper, geheel nieuw opgezet ontwerp van een echte klipper, het lijnenplan heeft een aangepaste holte en zeeg om het varen en wonen aan boord optimaal te kunnen benutten. Dit schip krijgt hydraulische aandrijving, twee kleine motoren in silent pack's die zowel separaat als samen het schip aan kunnen drijven, lage snelheid één powerunit, hoge snelheid beide powerunits.

Vast stalen stuurhuis, of naar wens een aluminium hydraulisch zakkende stuurhut, mooie traditionel achterwoning die vanuit de middenroef binnendoor bereikbaar is onder het stuurhuis door.

Gangboord ter plaatse van de deur in het stuurhuis is dezelfde hoogte als de vloer binnen. Het laadruim, achterste deel, is voorzien van hoge roef met daaronder een dubbele bodem, hier kan nog zeer goed naar buiten gekeken worden, in deze ruimte bevinden zich de keuken en een ruime dinette.

Bij dit onwerp wordt de middenroef rondom betimmerd en wordt verder gebruik gemaakt van losse meubels. Het wordt dus een knusse huiskamer. Het voorste deel heeft een lage roef, hier ligt de vloer direct op de spanten van het vlak, in deze ruimte bevind zich naar keuze een separate douche en toilet en een ruime twee persoons hut.

Het ontwerp kan naar persoonlijke wensen aangepast worden. De lengte is naar keuze, het 23 mtr. ontwerp heeft een breedte van 4.75 mtr. De diepgang is zonder ballast 1.00 mtr. een grotere diepang met vaste ballast, en een hoger vrijboord is mogelijk. Grote brandstoftanks, watertanks en vuilwater zijn mogelijk, er is ruimte voor totaal ong. 9000 liter.

De hier getoonde indeling is een voorzet en kan aangepast worden, maak Uw eigen indeling en schrijf Uw eigen technische uitvoering en Uw schip wordt op maat uitgevoerd, elke leveringsomvang is mogelijk, wij kunnen dit dan als platenpakket, casco, technsich vaarklaar schip of geheel compleet leveren.

Prijs

Platenpakket, alle op maat gesneden plaatonderdelen euro 72.500,=
Profielenpakket, alle benodigde profielen, op 6 mtr. lengte euro 6.400,=
Alle platen waar nodig, zetten, buigen en vormen: euro 5.750,=
Casco, platenpakket + profielenpakket gebouwd en afgelast euro 185.500,=
Prijzen excl. btw en af fabriek.
Prijs voor een technisch vaarklaar schip of een compleet schip op aanvraag.

 

Afmetingen

lengte over alles, als getekend: 23.0 mtr.
breedte over alles: 4.75mtr.
diepgang: 1,0 mtr.
kruiphoogte: 3,2mtr.
waterverplaatsing: 55 ton

 

Casco

Gehele romp en roefbeplating: 6mm
schotten, kuip, banken: 5mm
gesneden spanten: 6mm
motor fundatie: 8mm
berghout: gesneden plaat 150 * 15 mm
dek en vloerprofiel: T 50 * 50 * 5

 

Technische uitvoering 

Voortstuwing: Naar keuze, ongeveer145 Hp vermogen nodig voor de rompsnelhied van ong. 17 à 18 km/h dit schip krijgt hydraulische aandrijving met twee kleine motoren in silent pack.
Koeling: Kielkoeling, geen buitenboordwater naar binnen, droge uitlaat
Schroefas / schroef: Watergesmeerd met binnenlager 30" Vierblads schroef
Druklager: Aquadrive druklager / koppeling
Roeren: Geprofileerd roer afgesteund op de hak
Stuurmachine: Hydraulisch stuurwerk, tweemaal 90 graden slag
Brandstoftank: 3000 ltr.
Watertank: 2000 ltr.
Vuilwatertank: 2000 ltr.

 

 

Vlak staat gedeeltelijk in elkaar, middenschip heeft een vlak van 20mm.

De rest van het vlak en de kim zijn 10mm, de euroship klipper wordt 23 meter lang.

Het voorschip, spanten moeten er nog op.

De klipper krijgt een achterwoning, machinekamer in de zij, dit schip krijg hydraulische aandrijving.

Middenschip van de klipper, brandstoftanks aan de buitenboord kant en de watertank in het midden.

Voorschip van de klipper, tussen het vlak voorin komt de dikke stafkiel.

Voorovervallende stafkiel van de Euroship Klipper 2300

Holle spanten, hier is de waaiervorm duidelijk te zien.

Euroship klipper 2300, het aanbrengen van de gevormde huidplaten.

De kop is dicht, let op de duidleijke waaiervorm, een echte klipper

Achterschip van de Klipper, met bruikbaar achterdek tussen de gezeegde wand van de woning.

Klipper kontje met achterover hangende boei.

Voorschip met voorroef van de Euroship Klipper 2300

Voorschip detail met de garage op het voorschip voor bijboot en BMW motorfiets.