Eurosleper 550

De Eurosleper 550 is momenteel de kleinste sleper uit de serie en wordt gebouwd van 4 mm staal. De sleper kan geheel open geleverd worden met zelflozende kuip, maar op verzoek ook met een klein vast roefje.

Het schip is gebouwd uit drie huidgangen die op eenvoudige wijze in elkaar gezet kunnen worden, het zijn zogenaamde afwikkelbare vormen zodat geen tijdrovend en kostbaar vormwerk meer nodig is.

Het is nu mogelijk om met eenvoudig gereedschap zelf een casco te bouwen en verder af te werken.

De motor wordt onder de kuipvloer geplaatst en de besturing is hydraulisch voorzien. Er bevindt zich veel bergruimte in de kuip onder de banken, in de voorpiek en achterpiek.

Standaard wordt een moderne twee cilinder motor voorzien, op verzoek kunnen we het bouwpakket aanpassen om de motor naar Uw keuze te kunnen plaatsen, en dat kan natuurlijk ook een oude Lister of zoiets zijn, wij passen dan ook het lijnenplan aan ivm de zwaardere motor.

Prijs

Platenpakket, alle op maat gesneden plaatonderdelen euro 3.200,=
profielenpakket, alle benodigde profielen, op 6 mtr. lengte euro 630,=
Alle platen waar nodig, zetten, buigen en vormen: euro 550,=
Casco, platenpakket + profielenpakket gebouwd en afgelast euro 10.000,=
Prijzen incl. btw en af fabriek

 

Afmetingen

lengte over alles: 5.50 mtr.
breedte over alles: 2.00 mtr.
diepgang: 0,45 mtr.
kruiphoogte: 1,20 mtr.
waterverplaatsing: 1,5 ton

 

Casco

Gehele romp en roefbeplating: 4mm
schotten, kuip, banen: 4mm
gesneden spanten: 4mm
motor fundatie: 8mm
berghout: stalen U-profiel voor rubber fender 60 * 50 mm
dek en vloerprofiel: T 30 * 30 * 4

 

Technische uitvoering 

Motor: Nannie diesel, of naar keuze tot 20 Hp
schroef: 11" drieblads
schroefas: 25 mm watergesmeerd
koppeling / stuwdruklager: aquadrive of
stuurinrichting: hydraulische besturing

 

 

Het platenpakket, alle op maat gesneden platen klaar voor verzending

Het onderste deel van de romp krijgt zijn vorm.

Let op de flens aan de rand van de romp, deze garandeerd zuivere maatvoering

Romp en dekdeel kunnen separaat in elkaar gezet worden.

Het dekdeel met beting en overloop.

Bank in het achterschip.

Bank in het voorschip.

De romp en dek worden samengelast, let op de klosjes, hiertussen komt het rubber berghout.

Het casco in de primers.


Een beetje kleur doet wonderen


Klaar en te water, starten en varen.

En dan, de eerste keer op weg naar avontuur.


Eurosleper 550 bij zijn groter broer de Euroship Luxe Motor 1800

Een beetje spierballen heeft ie wel, slepen met een snelheid van 6 km/h

Lelievlet met huif als sleep.

Een mooi koppelverband, op weg naar de Biesbos.